Przejdź do głównej zawartości

Nowe sprzety, czyli rozwój warsztatu...

 

W ostatnim czasie wszedłem w posiadanie kilku nowych urządzeń do mojego warsztatu.

Generator RIGOL DG822
Generator kupiłem ze względu na to, że mój poprzedni generator KZ1115 jest już dosyć wysłużony. Nowy generator oferuje dodatkowe przebiegi, ma dwa kanały oraz umożliwia precyzyjne ustawianie napięcia na wyjściu.

 

Stacja lutownicza KEMOT LUT0070
W ostatnim czasie zdarzało mi się naprawiać większą liczbę urządzeń. Rozlutowywanie elementów przy pomocy elektrycznego odsysacza przysparzało sporo kłopotów, szczególnie z dokładnym odessaniem cyny. Również lutowanie lutownicą bez precyzyjnej regulacji temperatury grota było niezbyt wygodne. Do zakupu tego typu stacji lutowniczej przymierzałem się już dawno, ale zawsze problem stanowiła jej przyszła lokalizacja, która padła na półkę pod blatem biurka, dzięki czemu stacja nie zajmuje mi powierzchni roboczej.


Sztuczne obciążenie 4 x 4 Ω
Naprawa wzmacniaczy audio często wiąże się z koniecznością sprawdzenia poprawności ich pracy z wysterowaniem, czyli zwyczajnie mówiąc z pewną głośnością a czasami nawet z pełną mocą. W celu oszczędzenia sąsiadom "głośnej muzyki" oraz oszczędzenia zestawów głośnikowych zbudowałem sztuczne obciążenie złożone z 4 rezystorów o rezystancji 4 Ω oraz mocy 50 W. Sztuczne obciążenie ma za zadanie symulować zestawy głośnikowe przyłączane do wzmacniacza. Często zdarza mi się naprawiać wzmacniacze o większej mocy niż zestawy głośnikowe  które posiadam, co uniemożliwia testowanie tych wzmacniaczy na pełnej mocy z zestawami głośnikowymi. Ten problem rozwiązuje sztuczne obciążenie.



Komentarze