Przejdź do głównej zawartości

Sprzęt audio, czyli gra muzyka...


W tym poście opowiem o kilku przygodach ze sprzętem audio.


Zestawy głośnikowe Unitra Tonsil ting space `86.
Trafiły w moje ręce w stanie jak na zdjęciu. Po dokładniejszym obejrzeniu okazało się, że cewki głośników niskotonowych są uszkodzone.

Mimo takiego stanu podjąłem decyzje o naprawie, w końcu to nie pierwszy raz. Zabrałem się więc do pracy. Demontaż głośników, demontaż zwrotnicy, czyszczenie koszy głośników z pozostałości starego kleju.

Następnie pomalowałem kosze farbą antykorozyjną i przystąpiłem do regeneracji głośników.

Po regeneracji zabrałem się za wymianę kondensatorów w zwrotnicy.

Po tych czynnościach zamontowałem zwrotnice w obudowie, zamontowałem nowe wytłumienie obudowy oraz zamontowałem głośniki. Efekt końcowy:

Wzmacniacz Diora WS 354A
Wzmacniacz otrzymałem w niezłym stanie. Posiadał nawet oryginalną plombę serwisową.

 Zajrzałem do środka. Czas zrobił swoje.

Wyczyściłem wnętrze i zabrałem się za typową konserwacje: czyszczenie elementów stykowych i potencjometrów a także regulacje według instrukcji serwisowej.

Na koniec wyczyściłem obudowę. Wzmacniacz pracuje bez zarzutów.

Tuner Diora AS 952.
Trafił do mnie w stanie jak na zdjęciach, miał przestrojoną głowicę na pasmo 87,5-108 MHz.

Zajrzałem do środka i zastałem typowy dla tego tunera widok - wylana bateria podtrzymania pamięci.

Wyczyściłem ścieżki i zabezpieczyłem je kalafonią. Następnie zajrzałem do głowicy. Okazało się że osoba, która przestrajała tuner poszła na łatwiznę i wycięła kondensatory zamiast je wylutować. Poprawiłem to.

W oryginale tuner był przystosowany do pracy na paśmie OIRT (65,5-74 MHz) zatem wyświetlanie aktualnej częstotliwości było zrealizowane na 4 segmentach. Fabryka produkowała również wersje na pasmo CCIR (87,5-108 MHz) zatem na płytce było miejsce na dodatkowy wyświetlacz który zamontowałem i dokonałem odpowiednich zmian. Dodałem też koszyk na baterię potrzymania pamięci. Zastosowałem baterię LR6 ze względu na problematyczną wylewającą się baterię LR9.

Na koniec wyczyściłem obudowę. Tuner działa.

Magnetofon Diora MDS 456
Magnetofon nie pracował poprawnie więc wykonałem standardową konserwacje.

Demontaż mechanizmów do dalszych działań.

Demontaż mechanizmu na części w celu czyszczenia i smarowania a także wymiany pasków napędowych i rolki dociskowej.

 Montaż mechanizmów do obudowy

Czyszczenie obudowy i elementów stykowych, regulacje.

Efekt końcowy w postaci pełnosprawnego magnetofonu.


Kolejne przygody pojawią się w kolejnych wpisach.


Komentarze